Hoeveel tijd kijk jij per dag op je smartphone? Veel mensen onderschatten dit. Inclusief ikzelf. Dus is besloot om Moment te installeren, een app die je dagelijkse “screen time” en “pick-ups” voor je bijhoudt. Gewoon om wat inzichten te krijgen. Dit was echt een eye opener. Op sommige dagen zat ik bijna 5 uur naar mijn […]
De helft minder e-mail in vier maanden
Zes jaar geleden was ik al bezig met het killen van e-mailnotificaties en het opruimen van mijn inbox. Ondanks werd ik door een blogartikel van Jelmer de Boer getriggerd om hier weer eens wat aandacht aan te besteden. Want e-mail blijft veel van mijn tijd opslokken. En het zorgt dat ik vaak niet toekom aan […]
Een heel bedrijf managen vanuit één app
Mijn webshop Pasfoto.nu bestaat nu acht jaar. Ik ben daarvoor van steeds meer applicaties, services en tools gebruik gaan maken. Dat betekent tientallen apps, mailtjes, notificaties die van alle kanten binnenkwamen. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Dus ik wilde dit centraliseren op één plek. Ik wil alle informatie […]
Conversies killen met algemene voorwaarden
Vorige maand zat ik bij Zalando in de winkelmand toen me iets opviel. Onder hun bestelknop vermelden ze dat je de voorwaarden accepteert wanneer je een bestelling plaatst. Je hoeft dus niets aan te vinken om de voorwaarden te accepteren. Dit had ik eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien. Dus ik heb meteen aan ICTRecht gevraagd […]
De persoonlijkheid van jouw beste klant
Het klinkt misschien raar, maar heb je er al eens over nagedacht wat de persoonlijkheid van jouw beste klant is? Ik neem aan dat je meer van dat soort klanten zou willen hebben. Want zo kun je je business enorm laten groeien. Je kunt deze klanten vinden door je marketing op de juiste manier te focussen. […]
Kennis delen makkelijk gemaakt
Social media zijn geen reclamezuilen. Niemand volgt je om zich elke dag te laten vertellen hoe goed jij wel niet bent. Mensen zien al genoeg reclame elke dag. Je kunt béter laten zien wat jouw specialisme is door je kennis te delen. De klanten komen dan uiteindelijk vanzelf naar je toe als ze iemand op dat gebied […]
Breadcrumbs wijzen de bezoeker de weg
Breadcrumbs (of kruimelpad) zijn een aantal linkjes bovenaan de pagina die duidelijk maken waar de bezoeker zich bevindt binnen de hiërarchische structuur van de website. Zoals boven dit artikel. De linkjes bieden ondersteuning bij het navigeren door de website. Gebruiksvriendelijk En dat is heel gebruiksvriendelijk. Veel mensen (de meesten) komen namelijk niet op je homepage binnen. Zij […]
Waarom zou je voor HTTPS kiezen?
HTTP of HTTPS zegt je misschien niet zoveel. HTTPS staat voor HyperText Transfer Protocol Secure en betekent dat gegevens op een website op een veilige manier worden uitgewisseld. Bij gebruik van HTTPS worden de gegevens versleuteld, waardoor het voor een buitenstaander onmogelijk is om deze te onderscheppen. Je ziet dit aan het groene slotje in de adresbalk van […]
De waarde van relevante klantcases op je website
Op je website wil je bezoekers overhalen tot conversie. Testimonials van je klanten kunnen hierbij het laatste zetje geven. Het is dus handig om je bestaande klanten te vragen om hun mening te geven over je product of dienst. Wanneer je voldoende vertrouwen hebt in je eigen product kun je dit automatiseren. Ik stuur bijvoorbeeld een e-mail een paar weken nadat […]
Zo heb je altijd voordelig een nieuwe iPhone
Gisteren heeft Apple zijn nieuwste iPhone gepresenteerd. Zoals vanouds is er weer veel commentaar op, onder andere over de prijs natuurlijk. Ik zal je uitleggen waarom de prijs wel meevalt. Abonnementen Om te beginnen lijkt het interessant om een abonnement te nemen. Want de aanschaf van een los toestel loopt al snel in de papieren. De […]