Er is de laatste jaren, door de opkomst van social media, heel wat te doen over e-mailmarketing. Is het nog effectief om een e-mailcampagne op te zetten of is het alleen voer voor de spamfolder? Verhoog je kansen E-mail is snel en vrij goedkoop en blijft daardoor een waardevol kanaal om contact te zoeken en houden […]
Blog over e-mailmarketing
Op dit blog deel ik mijn tips over e-mailmarketing. Deze komen doorgaans tot stand door zelf te proberen en te testen. Ik schrijf bijvoorbeeld over e-mail als social medium, de opmaak van e-mail en e-mailwetgeving.
Noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief
Schrijf je in voor de nieuwsbrief! Mis nooit meer iets! Ontvang als eerste het laatste nieuws! Heel veel websites gebruiken dit soort slogans vandaag de dag nog alsof het een voorrecht is om je te mogen inschrijven. Maar door de vele SPAM die mensen in hun inbox krijgen, zijn mensen huiverig om zomaar hun e-mailadres […]
E-mail als belangrijke middelpunt in een social media-strategie
Inmiddels zet een groot deel van de Nederlandse bedrijven social media in voor zakelijke doeleinden. Er wordt tijd en geld gestoken in het aantrekken van nieuwe fans of volgers. Maar wat gebeurt er als de mensen massaal gaan overstappen naar het volgende netwerk? De groep fans die is opgebouwd op het “oude” platform wordt dan vrij waardeloos […]
De strenge wetgeving voor e-mailmarketing die je maar beter na kunt leven
Gisterenmiddag heb ik een interessant webinar van Arnoud Engelfriet (ICTRecht) gevolgd. Aan bod kwamen de strenge regels van de OPTA voor e-mailmarketing in Nederland. Onlangs nog deelde deze organsatie een boete van 600.000 uit vanwege het overtreding van de wetgeving. Reden dus om de regels op een rijtje te zetten. Hieronder zie je de opnames van […]
Verkies een platte opmaak van e-mails boven HTML
Het is voor bedrijven vaak erg aantrekkelijk om e-mailnieuwsbrieven compleet te pimpen met leuke opmaak in HTML en diverse afbeeldingen en buttons. Dat ziet er uiteraard goed uit, maar heeft meestal een negatieve werking op de effectiviteit van je nieuwsbrief. Het risico dat een HTML-mail niet door de spamfilter komt is vele malen groter. Ook vragen de […]
Wat is een autoresponder en hoe werkt het?
Een autoresponder is een uitstekende mogelijkheid om e-mailmarketing te bedrijven. In dit artikel leg ik uit wat het is en hoe het werkt. Een autoresponder is geautomatiseerde e-mail, waarvan je de inhoud van tevoren instelt en die bij bepaalde “events” wordt verstuurd. Bij events kun je bijvoorbeeld denken aan; Aanmelding nieuwsbrief; Inschrijving voor evenement; Aanschaf van een digitaal product; Plaatsen […]
Het grote belang van een mailinglijst
Er wordt af en toe beweerd dat e-mailmarketing dood is. Niets is minder waar. E-mailmarketing is een uitstekende en goedkope manier om bezoekers aan je te binden en op de hoogte te houden. Het is de kunst om de bezoeker een reden te geven om zich in te schrijven voor je mailinglijst. Dit kun je bijvoorbeeld doen door […]