Gijs Heerkens

internetondernemer.

  • Home
  • Jouw website
  • Mijn startups
  • Blog
  • Over
  • Contact
Je bent hier: Home / Blog

De helft minder e-mail in vier maanden

17 november 2017 door Gijs Heerkens 2 Reacties

De helft minder e-mail in vier maanden

Zes jaar geleden was al bezig met het killen van e-mailnotificaties en het opruimen van mijn inbox. Ondanks werd ik door een blogartikel van Jelmer de Boer getriggerd om hier weer eens wat aandacht aan te besteden. Want e-mail blijft veel van mijn tijd opslokken. En het zorgt dat ik vaak niet toekom aan mijn […]

Onderwerp: Ondernemerschapsblog Tags: #timemanagement

Een heel bedrijf managen vanuit één app

20 oktober 2017 door Gijs Heerkens Reageer

Een heel bedrijf managen vanuit één app

Mijn webshop Pasfoto.nu bestaat nu acht jaar. Ik ben daarvoor van steeds meer applicaties, services en tools gebruik gaan maken. Dat betekent tientallen apps, mailtjes, notificaties die van alle kanten binnenkwamen. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Dus ik wilde dit centraliseren op één plek. Ik wil alle informatie […]

Onderwerp: Ondernemerschapsblog Tags: #hacks

Conversies killen met algemene voorwaarden

18 juli 2017 door Gijs Heerkens 2 Reacties

Conversies killen met algemene voorwaarden

Vorige maand zat ik bij Zalando in de winkelmand toen me iets opviel. Onder hun bestelknop vermelden ze dat je de voorwaarden accepteert wanneer je een bestelling plaatst. Je hoeft dus niets aan te vinken om de voorwaarden te accepteren. Dit had ik eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien. Dus ik heb meteen aan ICTRecht gevraagd […]

Onderwerp: Internetmarketingblog Tags: #conversie

De persoonlijkheid van jouw beste klant

14 april 2017 door Gijs Heerkens Reageer

De persoonlijkheid van jouw beste klant

Het klinkt misschien raar, maar heb je er al eens over nagedacht wat de persoonlijkheid van jouw beste klant is? Ik neem aan dat je meer van dat soort klanten zou willen hebben. Want zo kun je je business enorm laten groeien. Je kunt deze klanten vinden door je marketing op de juiste manier te focussen. […]

Onderwerp: Internetmarketingblog Tags: #conversie

Kennis delen makkelijk gemaakt

4 maart 2017 door Gijs Heerkens Reageer

Kennis delen makkelijk gemaakt

Social media zijn geen reclamezuilen. Niemand volgt je om zich elke dag te laten vertellen hoe goed jij wel niet bent. Mensen zien al genoeg reclame elke dag. Je kunt béter laten zien wat jouw specialisme is door je kennis te delen. De klanten komen dan uiteindelijk vanzelf naar je toe als ze iemand op dat gebied […]

Onderwerp: Internetmarketingblog Tags: #social

Breadcrumbs wijzen de bezoeker de weg

12 januari 2017 door Gijs Heerkens Reageer

Breadcrumbs wijzen de bezoeker de weg

Breadcrumbs (of kruimelpad) zijn een aantal linkjes bovenaan de pagina die duidelijk maken waar de bezoeker zich bevindt binnen de hiërarchische structuur van de website. Zoals boven dit artikel. De linkjes bieden ondersteuning bij het navigeren door de website. Gebruiksvriendelijk En dat is heel gebruiksvriendelijk. Veel mensen (de meesten) komen namelijk niet op je homepage binnen. Zij […]

Onderwerp: Websiteblog Tags: #usability

Waarom zou je voor HTTPS kiezen?

30 oktober 2016 door Gijs Heerkens Reageer

Waarom zou je voor HTTPS kiezen?

HTTP of HTTPS zegt je misschien niet zoveel. HTTPS staat voor HyperText Transfer Protocol Secure en betekent dat gegevens op een website op een veilige manier worden uitgewisseld. Bij gebruik van HTTPS worden de gegevens versleuteld, waardoor het voor een buitenstaander onmogelijk is om deze te onderscheppen. Je ziet dit aan het groene slotje in de adresbalk van […]

Onderwerp: Websiteblog Tags: #conversie, #seo

De waarde van relevante klantcases op je website

12 oktober 2016 door Gijs Heerkens 2 Reacties

De waarde van relevante klantcases op je website

Op je website wil je bezoekers overhalen tot conversie. Testimonials van je klanten kunnen hierbij het laatste zetje geven. Het is dus handig om je bestaande klanten te vragen om hun mening te geven over je product of dienst. Wanneer je voldoende vertrouwen hebt in je eigen product kun je dit automatiseren. Ik stuur bijvoorbeeld een e-mail een paar weken nadat […]

Onderwerp: Websiteblog Tags: #conversie

Zo heb je altijd voordelig een nieuwe iPhone

9 september 2016 door Gijs Heerkens 1 Reactie

Zo heb je altijd voordelig een nieuwe iPhone

Gisteren heeft Apple zijn nieuwste iPhone gepresenteerd. Zoals vanouds is er weer veel commentaar op, onder andere over de prijs natuurlijk. Ik zal je uitleggen waarom de prijs wel meevalt. Abonnementen Om te beginnen lijkt het interessant om een abonnement te nemen. Want de aanschaf van een los toestel loopt al snel in de papieren. De […]

Onderwerp: Ondernemerschapsblog Tags: #lifehacking

Gooi je visitekaartjes weg

4 augustus 2016 door Gijs Heerkens 2 Reacties

Gooi je visitekaartjes weg

Onlangs heb ik mijn hele collectie visitekaartjes weggegooid. Ik zat door de map te bladeren en kon me veel namen niet meer herinneren. Dus weg ermee! Maar niet voordat ik alles gedigitaliseerd heb. Je leest hier hoe ik te werk ben gegaan en waarom. Over op LinkedIn Ik heb nog nooit visitekaartjes gebruikt sinds ik […]

Onderwerp: Internetmarketingblog Tags: #social

Volgende pagina »

Mis geen gratis adviezen meer.

Laat snel je e-mailadres achter zodat ik je mijn adviezen over online marketing, websites en ondernemerschap kan mailen. Je ontvangt maximaal één mailtje per maand.

Recensie

Gijs levert goede kwaliteit, blinkt uit in flexibiliteit en snelheid en hanteert een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Wij hebben Gijs gevraagd om onze websites buiten-ruimte.nl en verkeersonderzoeken.nl te (her)ontwikkelen. Naast het maken van een website die perfect aansluit bij onze werkzaamheden heeft Gijs voor ons ook geholpen bij het verbeteren van de vindbaarheid van onze website.

Wij zijn erg tevreden over Gijs en blijven in de toekomst graag gebruik maken van zijn diensten.

Rob van der Geld, Buiten-Ruimte

Blogcategorieën

  • Websites
  • Internetmarketing
  • Ondernemerschap
  • Webtools

Laatste reacties

  • Gijs Heerkens op De helft minder e-mail in vier maanden
  • Antoon de Ruiter op De helft minder e-mail in vier maanden
  • DG op De kansloze missie van de QR-code
  • Gijs Heerkens op De waarde van relevante klantcases op je website
  • Pieter de Kroon op De waarde van relevante klantcases op je website

Tags

#affiliates #apps #conversie #email #hacks #lifehacking #seo #social #startups #timemanagement #usability #wetgeving #zakelijk

Over mij

Ik bouw innovatieve online startups en ik maak websites in WordPress voor bedrijven.

Gijs Heerkens, online ondernemer

Blogcategorieën

  • Websites
  • Internetmarketing
  • Ondernemerschap
  • Webtools

Contact

E-mail me op post@gijsheerkens.nl. Ik reageer altijd binnen 24 uur.

Mijn telefoonnummer is 0655746282. WhatsApp is de beste manier om snel in contact te komen.