Affiliatemarketing is natuurlijk een fantastisch mechanisme om je product of dienst online te vermarkten op een “no cure no pay”-basis. Maar is dit ook offline toepasbaar? Dat is wat ik me afvroeg en heb uitgezocht. Een van de eerste bedrijven die dit toegepast heeft, is natuurlijk Tupperware, met zijn befaamde “Tupperwareparty”. Daarbij geeft een medewerker […]
Blog over affiliate marketing
Op dit blog over affiliate marketing deel ik tips en ervaringen over deze vorm van internetmarketing. De tips komen voort uit eigen bevindingen. Voorbeelden van onderwerpen die aan bod komen zijn offline affiliates, cookietijd en commissies.
Betaal hoge commissies uit om veel affiliates aan te trekken
Om je product te verkopen, is het aan te bevelen om veel affiliates te strikken. Hiervoor kun je ervoor kiezen om een groot deel van de winst weg te geven. De affiliate spant zich immers in om jouw product of dienst te verkopen en jij hoeft alleen maar te wachten tot er een order wordt aangeleverd. […]
Maak een informatiepagina voor affiliates
Affiliatemarketing kan een belangrijk kanaal zijn om bezoekers naar je website te trekken. Je kunt affiliates zien als personen die voor je werken. Ze worden echter alleen betaald als ze iets voor je gedaan hebben, in de vorm van een percentage per order. Op deze manier dam je het risico volledig in. Maak het makkelijk Omdat je […]
Hanteer een eerlijke cookietijd voor affiliates
Cookies spelen een belangrijke rol in affiliatemarketing. Het zijn kleine bestandjes die, zonder dat de gebruiker dit in de gaten heeft, op de computer gezet worden om historische data bij te houden. De cookietijd is de tijd dat een cookie blijft bestaan. Bij affiliatemarketing is dit de periode dat de affiliates mee mogen profiteren van sales en leads. Het is van belang […]
Wat is affiliatemarketing?
Affiliatemarketing is een veelgebruikte term in de internetmarketing, maar wat is het precies. Vrij vertaald betekent affiliate “filiaal”. En dat is precies de essentie van het idee. Je laat anderen jouw product verkopen. Hierbij wordt de verkoper van je product beloond. Dit kan in de vorm van een percentage of vast bedrag per order (“cost per order”) […]