Bij het kiezen van een goede domeinnaam ga je ook bepalen wat de extensie gaat worden. De domeinnaamextensie is de landcode die achter de domeinnaam staat. Afhankelijk van waar je doelgroep zich bevindt, ga je hierin de juiste keuze maken. Extensies die je veel tegenkomt in Nederland zijn; NL (Nederland); COM (Commercieel); EU (Europa). Belangrijk voor SEO […]
Blog over SEO (zoekmachine-optimalisatie)
Op dit blog over SEO (ook wel zoekmachine-optimalisatie genoemd) deel ik inzichten die ik leer of geleerd heb of dit gebied. Onderwerpen die aan bod komen gaan bijvoorbeeld over site speed, afbeeldingen of links.
Kies een hoster met snelle servers voor de laadtijd van je website
De domeinnaam van je website kan nog zo goed zijn, als de website traag is kan je een hoge positie in zoekmachines vergeten. Het is daarom van levensbelang om een betrouwbare hostingpartij te zoeken, die een snelle laadtijd van je website kan garanderen. Laadtijd van je website De laadtijd van een website is namelijk een belangrijke factor voor […]
Schakel Google’s suggesties in om blogonderwerpen te verzinnen
Wanneer je een blog onderhoudt waarop je dagelijks verse artikelen wilt schrijven, heb je soms geen inspiratie voor nieuwe onderwerpen. Google schiet te hulp Je kunt dan Google’s zoekmachine gebruiken om op goede ideeën te komen. Deze geeft namelijk goede aanbevelingen zodra je de eerste letter hebt ingetypt. Voer een basiskeyword in met betrekking tot je blog, gevolgd […]
De belangrijke rol van meta descriptions
De meta description is het stukje tekst dat zichtbaar is in de zoekresultaten van Google. Deze variabele wordt door zoekmachines al enige tijd niet meer gebruikt bij het bepalen van de ranking. Desalniettemin is dit nog een steeds een zeer belangrijke tag! Dit stukje tekst kun je namelijk ideaal inzetten om de zoeker over te halen om […]
Vraag om link titles bij externe links
Wanneer naar je website gelinkt wordt vanaf een externe site is dit natuurlijk mooi. De inkomende links zijn namelijk erg waardevol voor zoekmachine-optimalisatie en de ranking van je website. Om hier nog meer van te profiteren kun je de webmaster van de website die naar je linkt vragen om een link title met keywords toe te voegen aan de verwijzing. Dit […]
Vraag copycats om een bronvermelding
Wanneer je een blog maakt en goede blogartikelen schrijft, is de kans groot dat mensen je content gaan kopiëren. Uiteraard is dit niet leuk, maar dit is inherent aan het bloggen. Je kunt hier op verschillende manieren mee omgaan. Een boze e-mail sturen en dreigen met maatregelen is een oplossing die veel negativiteit zal oproepen. […]
Zo voorkom je duplicate content op je website
Veel websites hebben onbewust dubbele content omdat de domeinnaam zowel met als zonder www bereikbaar is. Wil je bijvoorbeeld naar Overheid.nl, dan kom je er zowel met als zonder www. Voor een bezoeker niet erg, maar Google en consorten zien dit anders. Subdomein Www is namelijk een subdomein (de standaard) en Google ziet elk subdomein als een aparte website. Dit […]
Inzet subdomeinen kan veel beter
Veel websites maken nog geen gebruik van “vriendelijke” subdomeinen. Opvallend is dat ze daarentegen wel bijna allemaal het overbodige www. gebruiken. Het subdomein is het eerste deel van de URL dat voor de domeinnaam en de landextensie staat. Bijna altijd wordt het standaard subdomein “www.” gebruikt, wat in mijn ogen nietszeggend en overbodig is. Zowel […]