Gijs Heerkens

De waarde van relevante klantcases op je website

Op je website wil je bezoekers overhalen tot conversie. Testimonials van je klanten kunnen hierbij het laatste zetje geven.

Het is dus handig om je bestaande klanten te vragen om hun mening te geven over je product of dienst. Wanneer je voldoende vertrouwen hebt in je eigen product kun je dit automatiseren.

Ik stuur bijvoorbeeld een e-mail een paar weken nadat ik een website heb opgeleverd. De meeste klanten reageren dan gewoon per e-mail en de review plaats ik dan op mijn website.

Relevantie

Naast een overzicht met alle reviews, plaats ik op de verschillende pagina’s van mijn diensten de meest relevante reviews:

Relevantie is namelijk erg belangrijk denk ik. Best logisch toch?

Klantcases

Wat ik daarnaast doe, is klantcases publiceren op mijn website. Specifieke toepassingen van WordPress voor bepaalde typen bedrijven.

Een kasteel of een adviesbureau bijvoorbeeld. Deze pagina’s zijn goed vindbaar op de keywords “website wordpress kasteel” en “website wordpress adviesbureau”.

De bezoeker ziet dan meteen een relevante klantcase en bijbehorende recensie.

Naast dat ik op deze manier breder en beter vindbaar ben via Google, gebruik ik deze pagina’s ook om direct relevante voorbeelden te geven wanneer ik in gesprek ben met een prospect.

Deze strategie werkt dus op twee manieren. Toepassen dus!

Mobiele versie afsluiten