Gijs Heerkens

Laat anderen zeggen hoe goed je bent

De meeste bedrijven doen het. Op hun website proberen ze de bezoeker duidelijk te maken hoe goed ze zijn. Begrijpelijk, je wilt de bezoeker natuurlijk overtuigen van je kunnen. En in de meeste gevallen is het ook oprecht natuurlijk.

Maar dat is toch een beetje “Wij van WC-eend adviseren WC-eend“. Mensen geloven het minder snel als je het zelf verkondigt. Je kunt het dus beter door anderen laten zeggen. Je huidige klanten bijvoorbeeld.

Autoriteit

Autoriteit is een van de zes basisprincipes van de overtuigingstechnieken van Cialdini. Daar is dit een mooi voorbeeld van. Je kunt zelf vertellen hoe briljant je bent, maar als anderen dat over je zeggen is het veel geloofwaardiger.

Zelf vraag ik klanten waarvoor ik internetadvieswerk heb gedaan na afloop van de opdracht of ze een reactie willen geven over mijn werkzaamheden. Vaak zijn ze hiertoe gerust bereid. Vervolgens plaats ik deze klantreacties op mijn website.

Vandaag kreeg ik er een binnen over mijn dienst voor het bepalen van een social media-strategie:

Gijs Heerkens heeft ons ondersteund bij het opzetten van een volledig social media plan. Zijn doel is helder en daar gaat hij 100% voor.

Hij werkt snel, is goed bereikbaar en vooral innovatief. Het was een echte eye-opener!”

Ook in mijn internetconcepten zet ik het in. Zo krijgt elke klant van Pasfoto.nu een mailtje van me met enkele vragen over de bestelling. Met daarin ook het verzoek om een reactie te geven. Deze plaatsen we op de website.

Simpel, goedkoop en rechtvaardig

Het is een simpele verbeterslag die je kunt maken, die je geen geld kost. Bovendien is het rechtvaardig, je laat anderen aan het woord over jouw werk. Nieuwe klanten willen die mening natuurlijk graag weten.

Mobiele versie afsluiten