Deze week was ik een paar dagen in Parijs. Naast de vele mooie bezienswaardigheden zijn er ook veel straatmuzikanten in deze stad te vinden.
Of ze irritant zijn of voor sfeer zorgen, laat ik in het midden. Maar een ding hebben ze wel in de gaten. Sociale bewijskracht is belangrijk! Allemaal hebben ze altijd al een aantal muntstukken in de hoge hoed liggen. Dit triggert andere mensen eerder om ook iets te geven.
Online toepasbaar
Deze truc is ook heel goed online toepasbaar. Zelf toon ik in mijn webshop Groovy Gadgets artikelen die anderen ook kochten in de winkelmand. Andere toepassingen zijn;
- Tonen hoeveel mensen een pagina op dat moment bekijken;
- Tonen wanneer een product voor het laatst gekocht is;
- Opsommen van lijstjes met bestsellers;
- Aangeven hoeveel exemplaren nog op voorraad zijn;
- Tonen hoeveel fans en volgers de website heeft;
- Tonen van reviews en ratings van andere klanten.
Heb jij nog andere voorbeelden die zeker niet mogen ontbreken in dit lijstje?
Geef een reactie