Gijs Heerkens

Doelloos social media inzetten is bij voorbaat kansloos

Als je gaat rondkijken op Twitter-profielen of Facebook-fanpages van bedrijven dan is het er vaak erg doodgebloed.

Dit komt omdat veel bedrijven sociale media willen inzetten, zonder dat zij hierbij hebben nagedacht over wat zij ermee willen bereiken. Om “erbij te horen” is snel een profiel aangemaakt en daar houdt het een heel eind mee op.

Doelen stellen

Voordat je als bedrijf een profiel opent op een van de sociale media, is het belangrijk om te bedenken en te bepalen waarom je dit doet en wat je ermee wilt bereiken. Ook bedenk je hierbij hoe je dit wilt gaan doen. Al dan niet kun je hierbij de hulp inschakelen van een social media-expert.

Aan de hand van je doelstelling, kun je de strategie invulling gaan geven. Denk aan doelgroep, kanalen en acties. Daarnaast zijn je doelen de graadmeter voor succes. Zonder doelstelling kun je namelijk nooit meten en bepalen of je het goed doet en waar bijgeschaafd moet worden!

Mobiele versie afsluiten