Vorige maand zat ik bij Zalando in de winkelmand toen me iets opviel. Onder hun bestelknop vermelden ze dat je de voorwaarden accepteert wanneer je een bestelling plaatst. Je hoeft dus niets aan te vinken om de voorwaarden te accepteren. Dit had ik eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien. Dus ik heb meteen aan ICTRecht gevraagd […]
Blog over internetmarketing
Op dit blog over internet marketing schrijf ik over alle ontdekkingen die ik doe en meningen die ik heb rondom online marketing. Internetmarketing is erg breed. De artikelen gaan bijvoorbeeld over e-mailmarketing, SEO, social media en affiliatemarketing.
De persoonlijkheid van jouw beste klant
Het klinkt misschien raar, maar heb je er al eens over nagedacht wat de persoonlijkheid van jouw beste klant is? Ik neem aan dat je meer van dat soort klanten zou willen hebben. Want zo kun je je business enorm laten groeien. Je kunt deze klanten vinden door je marketing op de juiste manier te focussen. […]
Kennis delen makkelijk gemaakt
Social media zijn geen reclamezuilen. Niemand volgt je om zich elke dag te laten vertellen hoe goed jij wel niet bent. Mensen zien al genoeg reclame elke dag. Je kunt béter laten zien wat jouw specialisme is door je kennis te delen. De klanten komen dan uiteindelijk vanzelf naar je toe als ze iemand op dat gebied […]
Gooi je visitekaartjes weg
Onlangs heb ik mijn hele collectie visitekaartjes weggegooid. Ik zat door de map te bladeren en kon me veel namen niet meer herinneren. Dus weg ermee! Maar niet voordat ik alles gedigitaliseerd heb. Je leest hier hoe ik te werk ben gegaan en waarom. Over op LinkedIn Ik heb nog nooit visitekaartjes gebruikt sinds ik […]
Asociale bewijskracht met social media-buttons
Sociale bewijskracht is een van de populaire overtuigingsprincipes van Cialdini. Dit principe speelt in op het feit dat mensen kuddedieren zijn. Mensen zijn eerder geneigd om gedrag te vertonen, wanneer anderen dat ook vertoond hebben. Vooral als die anderen vergelijkbare mensen zijn. Denk aan leeftijd, nationaliteit of geslacht. Social media-buttons op websites zijn in dit kader […]
De kansloze missie van de QR-code
De QR-code, een leuk idee dat stamt uit 1994. Twintig jaar oud alweer. En nog steeds komt het niet van de grond. Op Tumblr staat een blog dat het pakkend weet samen te vatten. Maar waarom zijn de codes nooit een succes geworden? Reclame, reclame, reclame Wat is meestal het doel van een QR-code? Reclame, reclame, reclame. […]
Zo schrijf je een doeltreffende e-mail
Er is de laatste jaren, door de opkomst van social media, heel wat te doen over e-mailmarketing. Is het nog effectief om een e-mailcampagne op te zetten of is het alleen voer voor de spamfolder? Verhoog je kansen E-mail is snel en vrij goedkoop en blijft daardoor een waardevol kanaal om contact te zoeken en houden […]
Mensen willen niet met logo’s praten
Steeds meer bedrijven zetten social media in voor hun service-afdeling. Daar is niets mee, heel goed zelfs. Snelle communicatie is beter in mijn ogen. Wat ik opvallend vind, is dat veel bedrijven nog niet erg persoonlijk zijn in de communicatie via deze kanalen. Vroeger werd service verleend via e-mail of telefoon, waarbij je altijd van […]
Noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief
Schrijf je in voor de nieuwsbrief! Mis nooit meer iets! Ontvang als eerste het laatste nieuws! Heel veel websites gebruiken dit soort slogans vandaag de dag nog alsof het een voorrecht is om je te mogen inschrijven. Maar door de vele SPAM die mensen in hun inbox krijgen, zijn mensen huiverig om zomaar hun e-mailadres […]
Doelloos social media inzetten is bij voorbaat kansloos
Als je gaat rondkijken op Twitter-profielen of Facebook-fanpages van bedrijven dan is het er vaak erg doodgebloed. Dit komt omdat veel bedrijven sociale media willen inzetten, zonder dat zij hierbij hebben nagedacht over wat zij ermee willen bereiken. Om “erbij te horen” is snel een profiel aangemaakt en daar houdt het een heel eind mee op. Doelen stellen […]