Gijs Heerkens

Vraag klanten om het delen van orders op social media

Wanneer een klant een order heeft geplaatst, wil hij of zij dit misschien wel laten weten aan zijn vrienden. Hier ligt een grote kans voor elke webwinkelier.

Buttons op je bedankpagina plaatsen waarmee de order gedeeld kan worden via Hyves, Facebook of Twitter, kan je veel gratis promotie opleveren.

Bovendien werkt een aanbeveling van een bekende veel beter dan een promotionele actie van jezelf. Mensen nemen eerder iets aan van een bekende dan van een reclameboodschap. Deze kleine toevoeging kan dus uiterst waardevol zijn.

Buttons

De tekst achter de buttons kun je slim instellen. Bij mijn webwinkel Groovy Gadgets pas ik dit toe:

“Ik heb een Mighty Wallet Tattoo besteld bij @groovgadgets http://grvy.gd/61

Zoals je ziet kun je hier leuke dingen mee doen. Veel klanten zullen de standaardtekst gebruiken, anderen zullen het een beetje aanpassen. Maar daar hoef je niet bang voor te zijn, logischerwijs gaat niemand negatief communiceren over een zojuist geplaatste order.

Bedankpagina

Ook bij Bol.com wordt dit goed toegepast op de bedankpagina. Zij hebben een standaardtekst gedefinieerd, die door de klant is aan te passen. De deelopties staan in een opvallende box en de aanbeveling is in een handomdraai te plaatsen.

Mobiele versie afsluiten