Gijs Heerkens

Verkies een platte opmaak van e-mails boven HTML

Het is voor bedrijven vaak erg aantrekkelijk om e-mailnieuwsbrieven compleet te pimpen met leuke opmaak in HTML en diverse afbeeldingen en buttons.

Dat ziet er uiteraard goed uit, maar heeft meestal een negatieve werking op de effectiviteit van je nieuwsbrief. Het risico dat een HTML-mail niet door de spamfilter komt is vele malen groter.

Ook vragen de meeste e-mailclients mensen eerst toestemming te geven om de afbeeldingen te tonen. Dat is een extra stap die veel mensen niet bereid zullen zijn om te nemen. Dat zijn al twee afhaakmomenten dus.

Design vs. effectiviteit

Veel bedrijven zullen toch kiezen voor een compleet opgemaakte e-mail, simpelweg omdat zij denken dat dit professioneler over zal komen. Ontvanger zullen een opgemaakte e-mail echter eerder als commercieel zien en negeren. De effectiviteit zal dus vele malen lager liggen.

Waar kies je voor?

De vraag is dus wat je liever wilt; een mooie of een effectieve nieuwsbrief?

Mobiele versie afsluiten