Vanmiddag heb ik mijn LinkedIn-account opgeruimd. Dat wil zeggen, connecties verwijderd waarvan ik geen idee heb wie het zijn. Ik kreeg daarover direct een vraag van Tino Ruijs via Twitter: @gijsheerkens Opruimen? Wat houdt dat in voor jou? — Tino Ruijs (@tinoruijs) 8 januari 2012 Drukke timeline De laatste tijd vond ik mijn timeline op […]
Blog over social media
Op dit blog over social media marketing schrijf ik tips over het toepassen van online marketing op social media. Denk aan Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat en LinkedIn. Voorbeelden zijn artikelen over deelbuttons, klantenservice via social media en virale effecten.
Waarom je moet durven te vragen op Twitter
Een blog maken is één, bezoekers en conversie een tweede. Twitter actief gebruiken is een van de manieren om bezoekers te trekken. Geen spam versturen in de vorm van promotionele boodschappen, daar is Twitter niet voor. Je kunt discussies op gang brengen door de hashtag #durftevragen slim in te zetten. Nadat je een artikel geschreven hebt, wil […]
Zo maak je slim gebruik van je netwerk op LinkedIn
Als internetondernemer heb ik al diverse malen ondervonden dat het erg lastig kan zijn om met een goed idee bij grote bedrijven binnen te komen. Slim gebruikmaken van LinkedIn kan je helpen om sneller je doelen te bereiken. En daar heb je geen betaalde account voor nodig. Betaalde account LinkedIn biedt zelf de optie “Get […]
Vier goede redenen om je tweets niet af te schermen
Regelmatig kom je nog Twitteraccounts tegen die afgeschermd zijn. Als je Twitter alleen wilt gebruiken om te communiceren met je vrienden, kan ik me dat voorstellen. Maar wanneer je Twitter zakelijk in wilt zetten, is dat absoluut niet slim. Het is een eenvoudige instelling met “grote” gevolgen. Onder settings/instellingen vind je een vinkje om het […]
Je eigen short-URL gebruiken
Wanneer je actief bent op Twitter en veel links deelt, maak je waarschijnlijk gebruik van een URL-shortener zoals bit.ly of LNQ.me om links te verkorten. Als je overigens geen linkverkorter gebruikt, wordt de short-URL t.co van Twitter zelf automatisch ingezet. Dit werkt natuurlijk prima en behoeft voor de meeste twitteraars geen verdere aandacht. Voor bedrijven of freelancers kan […]
Werking van #durftevragen op Twitter neemt af door toenemend misbruik
Het idee is nog steeds super; je stelt een vraag op Twitter en voegt de hashtag #durftevragen toe aan je tweet. Omdat veel mensen het medium monitoren op tweets rondom hun expertise, heeft je vraag hiermee een groter bereik. Overigens werkt dit alleen als je account niet privé is, omdat je anders niet in Twitter […]
Vraag klanten om het delen van orders op social media
Wanneer een klant een order heeft geplaatst, wil hij of zij dit misschien wel laten weten aan zijn vrienden. Hier ligt een grote kans voor elke webwinkelier. Buttons op je bedankpagina plaatsen waarmee de order gedeeld kan worden via Hyves, Facebook of Twitter, kan je veel gratis promotie opleveren. Bovendien werkt een aanbeveling van een bekende veel beter […]