Een van de eerste dingen die elke startup doet, is het bedenken van een naam. Het liefst lekker catchy en herkenbaar. Vervolgens blijkt vaak dat de bijbehorende domeinnaam niet meer beschikbaar is. Sowieso zijn voor .nl en .com bijna alle generieke woorden bezet. Dat geldt in de meeste gevallen ook voor .net, .org en .eu. Maar er is […]
Blog over startups
Op dit blog over startups deel ik ervaringen die ik opdoe met mijn online startups. De blogs gaan bijvoorbeeld over het op tijd stoppen met een idee, de waarde van bestaande klanten en over hoe je snel een idee test.
Eenvoudig testen of je idee kans van slagen heeft
Een herkenbaar verschijnsel voor ondernemers is dat er om de haverklap conceptideeën bij je opkomen die je graag zou willen uitrollen. Tenminste, dat heb ik dan. Alles uitvoeren is in de praktijk niet mogelijk. Want daarvoor zitten er te weinig dagen in een jaar. Het is daarom verstandig om eerst te checken welke ideeën wel of niet […]
Afscheid van mijn eerste internetconcept
Focus is belangrijk. Wanneer je met teveel dingen tegelijk bezig bent, krijgen ál je zaken te weinig aandacht. Dan kun je je beter op één of twee belangrijke zaken richten. Dit is precies de reden dat ik besloten heb om te gaan stoppen met Groovy Gadgets, mijn allereerste internetconcept. En jij kunt het overnemen. Groovy […]
Wat zou jij doen als geld geen rol speelde?
Vanmiddag kwam ik deze video van Wonderlijk Werken tegen op Twitter. Deze wilde ik jullie niet onthouden. Wat zou jij doen? Ik denk dat iedereen zich af zou moeten vragen wat hij echt zou willen doen. Wat zou jij echt willen doen als geld geen rol speelde? Dat zou je moeten nastreven namelijk. It’s absolutely […]
Onderschat de waarde van een bestaande klant niet
Er zijn al veel artikelen geschreven over de waarde van bestaande klanten. Het principe is eigenlijk heel simpel. Bestaande klanten hebben al eens iets bij je afgenomen en toen als het goed is een positieve klantervaring bij je opgedaan. Althans dat zou je moeten nastreven. Door middel van upsell via de bekende kanalen als bijvoorbeeld e-mailmarketing […]