Backlinks zijn links vanaf andere websites die naar een pagina van jouw site verwijzen. Deze hebben een belangrijke invloed op de ranking van je pagina. Als meer websites naar jouw pagina verwijzen, gaan zoekmachines ervan uit dat de pagina meer waarde zal hebben voor een bezoeker. Maar het is geen kwestie meer van zoveel mogelijk links […]
Blog over internetmarketing
Op dit blog over internet marketing schrijf ik over alle ontdekkingen die ik doe en meningen die ik heb rondom online marketing. Internetmarketing is erg breed. De artikelen gaan bijvoorbeeld over e-mailmarketing, SEO, social media en affiliatemarketing.
Plaats grote bestanden op een externe server voor een snellere website
Wanneer je grote bestanden, zoals e-books of video’s, in je website integreert, zet deze dan op een externe server. De bestanden kunnen namelijk een negatieve invloed hebben op de laadsnelheid van je website, dat weer slecht is voor je ranking in zoekmachines. Elke keer dat een groot bestand namelijk geopend wordt, kost dit dataverkeer voor je website. Volume […]
Betaal hoge commissies uit om veel affiliates aan te trekken
Om je product te verkopen, is het aan te bevelen om veel affiliates te strikken. Hiervoor kun je ervoor kiezen om een groot deel van de winst weg te geven. De affiliate spant zich immers in om jouw product of dienst te verkopen en jij hoeft alleen maar te wachten tot er een order wordt aangeleverd. […]
Wat is een goede domeinnaamextensie voor je doelgroep?
Bij het kiezen van een goede domeinnaam ga je ook bepalen wat de extensie gaat worden. De domeinnaamextensie is de landcode die achter de domeinnaam staat. Afhankelijk van waar je doelgroep zich bevindt, ga je hierin de juiste keuze maken. Extensies die je veel tegenkomt in Nederland zijn; NL (Nederland); COM (Commercieel); EU (Europa). Belangrijk voor SEO […]
Maak een informatiepagina voor affiliates
Affiliatemarketing kan een belangrijk kanaal zijn om bezoekers naar je website te trekken. Je kunt affiliates zien als personen die voor je werken. Ze worden echter alleen betaald als ze iets voor je gedaan hebben, in de vorm van een percentage per order. Op deze manier dam je het risico volledig in. Maak het makkelijk Omdat je […]
Verkies een platte opmaak van e-mails boven HTML
Het is voor bedrijven vaak erg aantrekkelijk om e-mailnieuwsbrieven compleet te pimpen met leuke opmaak in HTML en diverse afbeeldingen en buttons. Dat ziet er uiteraard goed uit, maar heeft meestal een negatieve werking op de effectiviteit van je nieuwsbrief. Het risico dat een HTML-mail niet door de spamfilter komt is vele malen groter. Ook vragen de […]
Hanteer een eerlijke cookietijd voor affiliates
Cookies spelen een belangrijke rol in affiliatemarketing. Het zijn kleine bestandjes die, zonder dat de gebruiker dit in de gaten heeft, op de computer gezet worden om historische data bij te houden. De cookietijd is de tijd dat een cookie blijft bestaan. Bij affiliatemarketing is dit de periode dat de affiliates mee mogen profiteren van sales en leads. Het is van belang […]
Kies een hoster met snelle servers voor de laadtijd van je website
De domeinnaam van je website kan nog zo goed zijn, als de website traag is kan je een hoge positie in zoekmachines vergeten. Het is daarom van levensbelang om een betrouwbare hostingpartij te zoeken, die een snelle laadtijd van je website kan garanderen. Laadtijd van je website De laadtijd van een website is namelijk een belangrijke factor voor […]
Schakel Google’s suggesties in om blogonderwerpen te verzinnen
Wanneer je een blog onderhoudt waarop je dagelijks verse artikelen wilt schrijven, heb je soms geen inspiratie voor nieuwe onderwerpen. Google schiet te hulp Je kunt dan Google’s zoekmachine gebruiken om op goede ideeën te komen. Deze geeft namelijk goede aanbevelingen zodra je de eerste letter hebt ingetypt. Voer een basiskeyword in met betrekking tot je blog, gevolgd […]
Wat is een autoresponder en hoe werkt het?
Een autoresponder is een uitstekende mogelijkheid om e-mailmarketing te bedrijven. In dit artikel leg ik uit wat het is en hoe het werkt. Een autoresponder is geautomatiseerde e-mail, waarvan je de inhoud van tevoren instelt en die bij bepaalde “events” wordt verstuurd. Bij events kun je bijvoorbeeld denken aan; Aanmelding nieuwsbrief; Inschrijving voor evenement; Aanschaf van een digitaal product; Plaatsen […]