Als internetondernemer heb ik al diverse malen ondervonden dat het erg lastig kan zijn om met een goed idee bij grote bedrijven binnen te komen. Slim gebruikmaken van LinkedIn kan je helpen om sneller je doelen te bereiken. En daar heb je geen betaalde account voor nodig. Betaalde account LinkedIn biedt zelf de optie “Get […]
Blog over internetmarketing
Op dit blog over internet marketing schrijf ik over alle ontdekkingen die ik doe en meningen die ik heb rondom online marketing. Internetmarketing is erg breed. De artikelen gaan bijvoorbeeld over e-mailmarketing, SEO, social media en affiliatemarketing.
Vier goede redenen om je tweets niet af te schermen
Regelmatig kom je nog Twitteraccounts tegen die afgeschermd zijn. Als je Twitter alleen wilt gebruiken om te communiceren met je vrienden, kan ik me dat voorstellen. Maar wanneer je Twitter zakelijk in wilt zetten, is dat absoluut niet slim. Het is een eenvoudige instelling met “grote” gevolgen. Onder settings/instellingen vind je een vinkje om het […]
Je eigen short-URL gebruiken
Wanneer je actief bent op Twitter en veel links deelt, maak je waarschijnlijk gebruik van een URL-shortener zoals bit.ly of LNQ.me om links te verkorten. Als je overigens geen linkverkorter gebruikt, wordt de short-URL t.co van Twitter zelf automatisch ingezet. Dit werkt natuurlijk prima en behoeft voor de meeste twitteraars geen verdere aandacht. Voor bedrijven of freelancers kan […]
Zo voeg je een sitemap toe aan Google en Bing
Een sitemap is een hulpmiddel voor zoekmachines als Google en Bing om te kunnen beoordelen welke pagina’s je website bevat. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat een bepaalde pagina op je website wel belangrijk is, maar er niet direct naar gelinkt wordt vanaf een andere (interne of externe) pagina. Deze pagina is onvindbaar voor een zoekmachine (en […]
Teksten scanbaar maken met tussenkopjes
Het lezen van een tekst vanaf een monitor is lastiger dan vanaf papier. Toch worden teksten steeds meer online gelezen. Je kunt het de lezer makkelijker maken door je tekst goed scanbaar te maken. Tussenkopjes spelen hierin een belangrijke rol en worden bovendien door zoekmachines erg gewaardeerd. Een lap tekst is niet erg overzichtelijk. Daarom is een splitsing in een aantal […]
Hoe kom je aan een goed onderwerp voor je e-book?
Uit ervaring weet ik dat er veel mensen zijn die wel een e-book zouden willen schrijven, maar geen idee hebben over welk onderwerp. Het is echter makkelijker dan je zou denken. Vanuit je eigen interessegebieden kun je al een heel eind komen. Stappenplan Om tot een goed onderwerp voor je e-book te komen kun je […]
Werking van #durftevragen op Twitter neemt af door toenemend misbruik
Het idee is nog steeds super; je stelt een vraag op Twitter en voegt de hashtag #durftevragen toe aan je tweet. Omdat veel mensen het medium monitoren op tweets rondom hun expertise, heeft je vraag hiermee een groter bereik. Overigens werkt dit alleen als je account niet privé is, omdat je anders niet in Twitter […]
Het belang van interne links voor je website
Interne links zijn uitermate belangrijk voor je website. Het houdt bezoekers langer op je site, waardoor de kans op conversie toeneemt. Conversie kan bijvoorbeeld zijn het achterlaten van een reactie, het lezen van gerelateerde artikelen of het aankopen van een digitaal product. Door je site leiden Voor zoekmachines is het ook handig. Je kunt de crawler van een zoekmachine door je site […]
Vraag klanten om het delen van orders op social media
Wanneer een klant een order heeft geplaatst, wil hij of zij dit misschien wel laten weten aan zijn vrienden. Hier ligt een grote kans voor elke webwinkelier. Buttons op je bedankpagina plaatsen waarmee de order gedeeld kan worden via Hyves, Facebook of Twitter, kan je veel gratis promotie opleveren. Bovendien werkt een aanbeveling van een bekende veel beter […]
Belangrijke basisregels voor een goed blogartikel
Een goed blogartikel voldoet aan een aantal ongeschreven regels, die ik je aanraad om ter hand te nemen. In dit artikel leer je enkele basistips over: Titel; Inleiding; Reacties; Links. Titel De titel is het allerbelangrijkste onderdeel van een blogartikel. Dit heeft een aantal redenen. Ten eerste lok je met een pakkende titel bezoekers uit om het artikel te […]