Er is de laatste jaren, door de opkomst van social media, heel wat te doen over e-mailmarketing. Is het nog effectief om een e-mailcampagne op te zetten of is het alleen voer voor de spamfolder? Verhoog je kansen E-mail is snel en vrij goedkoop en blijft daardoor een waardevol kanaal om contact te zoeken en houden […]
Mensen willen niet met logo’s praten
Steeds meer bedrijven zetten social media in voor hun service-afdeling. Daar is niets mee, heel goed zelfs. Snelle communicatie is beter in mijn ogen. Wat ik opvallend vind, is dat veel bedrijven nog niet erg persoonlijk zijn in de communicatie via deze kanalen. Vroeger werd service verleend via e-mail of telefoon, waarbij je altijd van […]
Waarom een tagline belangrijk is voor je website
Een bezoeker komt op je website. Daar heb je vaak veel moeite ingestoken. In tijd. Of geld. Of beiden. Het zou jammer zijn als deze bezoeker meteen weer vertrekt, toch? Het eerste waar een bezoeker naar kijkt is de paginaheader. De bovenste balk van een pagina op je website. Om precies te zijn linksboven op […]
Trello, project management in de cloud
Voor Casami zijn we lange tijd op zoek geweest naar een tool om de taken, contacten en actiepunten te ordenen. In de cloud uiteraard, want we willen er overal bijkunnen. Toen hebben we Trello gevonden, een online project management-tool. En we zijn er zeer tevreden over. Online whiteboard Een online whiteboard. Zo zou je het […]
Noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief
Schrijf je in voor de nieuwsbrief! Mis nooit meer iets! Ontvang als eerste het laatste nieuws! Heel veel websites gebruiken dit soort slogans vandaag de dag nog alsof het een voorrecht is om je te mogen inschrijven. Maar door de vele SPAM die mensen in hun inbox krijgen, zijn mensen huiverig om zomaar hun e-mailadres […]
Laat anderen zeggen hoe goed je bent
De meeste bedrijven doen het. Op hun website proberen ze de bezoeker duidelijk te maken hoe goed ze zijn. Begrijpelijk, je wilt de bezoeker natuurlijk overtuigen van je kunnen. En in de meeste gevallen is het ook oprecht natuurlijk. Maar dat is toch een beetje “Wij van WC-eend adviseren WC-eend“. Mensen geloven het minder snel als […]
Rechtsgeldige elektronische handtekening met DocuSign
Het ondertekenen van documenten gaat vaak nog fysiek vanwege de rechtsgeldigheid van handtekeningen. Met DocuSign is dit verleden tijd. Met deze webtool tekenen jij en je partners of klanten online documenten, op een manier die net zo rechtsgeldig is als een handtekening met pen op papier. Wetgeving Uiteraard is de eerste vraag die bij je […]
Doelloos social media inzetten is bij voorbaat kansloos
Als je gaat rondkijken op Twitter-profielen of Facebook-fanpages van bedrijven dan is het er vaak erg doodgebloed. Dit komt omdat veel bedrijven sociale media willen inzetten, zonder dat zij hierbij hebben nagedacht over wat zij ermee willen bereiken. Om “erbij te horen” is snel een profiel aangemaakt en daar houdt het een heel eind mee op. Doelen stellen […]
Afscheid van mijn eerste internetconcept
Focus is belangrijk. Wanneer je met teveel dingen tegelijk bezig bent, krijgen ál je zaken te weinig aandacht. Dan kun je je beter op één of twee belangrijke zaken richten. Dit is precies de reden dat ik besloten heb om te gaan stoppen met Groovy Gadgets, mijn allereerste internetconcept. En jij kunt het overnemen. Groovy […]
Snel en eenvoudig een e-mailadres van iemand achterhalen
Het komt wel eens voor dat je een e-mailadres van een bepaalde persoon binnen een organisatie nodig hebt. Bijvoorbeeld voor een conceptidee, je werk of je studie. Na lang zoeken heb je (via je netwerk) ontdekt bij wie je moet zijn. Je kunt dan via via met die persoon in contact proberen te komen. Maar […]