Onlangs heb ik mijn hele collectie visitekaartjes weggegooid. Ik zat door de map te bladeren en kon me veel namen niet meer herinneren. Dus weg ermee! Maar niet voordat ik alles gedigitaliseerd heb. Je leest hier hoe ik te werk ben gegaan en waarom. Over op LinkedIn Ik heb nog nooit visitekaartjes gebruikt sinds ik […]
Een goede domeinnaam voor je startup kiezen
Een van de eerste dingen die elke startup doet, is het bedenken van een naam. Het liefst lekker catchy en herkenbaar. Vervolgens blijkt vaak dat de bijbehorende domeinnaam niet meer beschikbaar is. Sowieso zijn voor .nl en .com bijna alle generieke woorden bezet. Dat geldt in de meeste gevallen ook voor .net, .org en .eu. Maar er is […]
Een slider op je website is geen goed idee
Tijdens het bouwen van websites voor klanten, merk ik dat veel bedrijven gecharmeerd zijn van sliders (of carrousels). Je weet wel, van die grote foto’s die om de paar seconden wisselen. Meestal op de homepage. Dit raad ik altijd af. Sliders vind ik namelijk geen goed idee. Ze zijn niet gebruiksvriendelijk, maken je website traag […]
RingCredible, bellen via internet met je eigen telefoonnummer
Bellen via internet doen we inmiddels massaal. Via Skype, Google Hangouts of FaceTime bijvoorbeeld. Nadeel hiervan is dat je hiermee alleen mensen kunt bereiken die het betreffende medium zelf ook gebruiken. Daarom is RingCredible onderscheidend. Iedereen bereikbaar Een telefoonnummer heeft iedereen. Dus dat is het uitgangspunt van RingCredible. De app laat je bellen naar vaste of […]
Eenvoudig testen of je idee kans van slagen heeft
Een herkenbaar verschijnsel voor ondernemers is dat er om de haverklap conceptideeën bij je opkomen die je graag zou willen uitrollen. Tenminste, dat heb ik dan. Alles uitvoeren is in de praktijk niet mogelijk. Want daarvoor zitten er te weinig dagen in een jaar. Het is daarom verstandig om eerst te checken welke ideeën wel of niet […]
Wijs bezoekers niet de deur
Hyperlinks op websites hebben een “target“-attribuut dat bepaalt wat er gebeurt wanneer de gebruiker erop klikt. Een van de mogelijke waardes voor dit attribuut is “_blank”, dat ervoor zorgt dat een nieuw venster of tabblad geopend wordt bij een klik. Dit is inmiddels redelijk standaard geworden. De meeste websites sturen bezoekers de deur uit bij een […]
Yo, communiceren in de meest eenvoudige vorm
Een app die werkelijk niks lijkt toe te voegen aan het toch al overvolle smartphone-landschap. Zo zou je Yo kunnen beschrijven. En zo dacht ik er in eerste instantie ook over. Maar nadat ik er even over heb gedacht, en tevens wat artikelen heb gelezen, ben ik er toch anders over gaan denken. Deze app is […]
Asociale bewijskracht met social media-buttons
Sociale bewijskracht is een van de populaire overtuigingsprincipes van Cialdini. Dit principe speelt in op het feit dat mensen kuddedieren zijn. Mensen zijn eerder geneigd om gedrag te vertonen, wanneer anderen dat ook vertoond hebben. Vooral als die anderen vergelijkbare mensen zijn. Denk aan leeftijd, nationaliteit of geslacht. Social media-buttons op websites zijn in dit kader […]
De kansloze missie van de QR-code
De QR-code, een leuk idee dat stamt uit 1994. Twintig jaar oud alweer. En nog steeds komt het niet van de grond. Op Tumblr staat een blog dat het pakkend weet samen te vatten. Maar waarom zijn de codes nooit een succes geworden? Reclame, reclame, reclame Wat is meestal het doel van een QR-code? Reclame, reclame, reclame. […]
Verboden mijn website te bezoeken
Welkom op onze website! Deze zoekopdracht geeft 5.860.000 resultaten op Google. Een bezoeker welkom heten op je website, het is erg raar. Veel sites gebruiken het desalniettemin op de homepage. In grote letters vaak. Dat is om meerdere redenen niet slim. Natuurlijk is iedereen welkom De bezoeker is zojuist op de website aangekomen. Als het goed is […]