Als je zoals ik altijd diverse ideeën hebt voor vernieuwende internetconcepten, is het belangrijk om snel te kunnen bepalen welke wel en niet haalbaar zijn. Sinds kort heb ik hiervoor LivePlan ontdekt, een fantastische webtool om online businessplannen te schrijven. Naast dat je jezelf verplicht om na te denken over alle facetten van een business, komen […]
Wat zou jij doen als geld geen rol speelde?
Vanmiddag kwam ik deze video van Wonderlijk Werken tegen op Twitter. Deze wilde ik jullie niet onthouden. Wat zou jij doen? Ik denk dat iedereen zich af zou moeten vragen wat hij echt zou willen doen. Wat zou jij echt willen doen als geld geen rol speelde? Dat zou je moeten nastreven namelijk. It’s absolutely […]
Een viraal effect creëren met behulp van social media
Een tijdje geleden heb ik mijn e-book over het maken van een website enkele dagen gratis weggegeven. Of ja gratis, je moest “betalen” met een tweet op Twitter of een status update op Facebook. In ruil daarvoor kreeg je gratis toegang tot het e-book. Bereik creëren Zoals altijd gaf ik mijn mailinglijst als eerste toegang. Zij […]
Accounts tijdelijk ontvolgen met Twitter Doghouse
Word jij ook zo moe van al die verkiezingstweets? Iedereen heeft het erover op Twitter. Je zou accounts er tijdelijk voor willen ontvolgen. Nou, dat kan met Twitter Doghouse. Hondenhok Het idee is dat je accounts tijdelijk “in het hondenhok” stuurt. Hiervoor voer je drie stappen uit; Je kiest welke gebruiker in het doghouse moet; Hoe […]
De simpele regels van een gebruiksvriendelijke hyperlink
Hyperlinks op webpagina’s zijn van oudsher blauw en onderstreept. Een geklikte link wordt vervolgens paars. Tegenwoordig kom je deze opmaak nog nauwelijks tegen. Op veel websites is gekozen voor een bijpassende kleur links en wordt ontzettend gespeeld met allerlei variaties. Voor een bezoeker is dit verwarrend. Een hyperlink moet herkenbaar zijn als zodanig, anders loop je mogelijk een percentage klikkers mis. […]
Deelacties op Facebook en Twitter, werkt dat nog?
Je hoeft tegenwoordig maar in te loggen op Facebook of Twitter en er is wel iemand die een winactie gedeeld heeft. Ik vind het echt irritant worden. Ik doe er dan ook niet meer aan mee. En ik houd zelf ook geen deelacties meer voor mijn internetconcepten. Regels De Facebook Page Guidelines zijn duidelijk over de regels omtrent promotie […]
Eenvoudig spullen lenen bij mensen in de buurt met Peerby
Spullen lenen (of huren) bij mensen in de buurt. Heel simpel zou je zeggen. Maar je weet natuurlijk totaal niet wie wat in huis heeft en wat iemand zou willen uitlenen. Daarvoor is Peerby bedacht. Een paar maanden terug was Peerby bij De Wereld Draait Door. Hieronder zie je het fragment: Hoe werkt het? Wanneer […]
Laat Facebook geen tijdslurper worden
Facebook is leuk. Makkelijk op de hoogte blijven van de bezigheden van je vrienden. Maar het kost ook bakken met tijd. Als je niet oplet, klik je steeds weer verder. Alles lijkt interessant. Voor je het weet ben je een half uur of uur verder. Wijlen Gerrit Komrij schreef er in Maart nog een stukje over. […]
Wat je van straatmuzikanten in Parijs kunt leren
Deze week was ik een paar dagen in Parijs. Naast de vele mooie bezienswaardigheden zijn er ook veel straatmuzikanten in deze stad te vinden. Of ze irritant zijn of voor sfeer zorgen, laat ik in het midden. Maar een ding hebben ze wel in de gaten. Sociale bewijskracht is belangrijk! Allemaal hebben ze altijd al […]
Onderschat de waarde van een bestaande klant niet
Er zijn al veel artikelen geschreven over de waarde van bestaande klanten. Het principe is eigenlijk heel simpel. Bestaande klanten hebben al eens iets bij je afgenomen en toen als het goed is een positieve klantervaring bij je opgedaan. Althans dat zou je moeten nastreven. Door middel van upsell via de bekende kanalen als bijvoorbeeld e-mailmarketing […]